Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Θεματική Ενότητα: Διαφήμιση - Καταναλωτισμός

                               
Θέμα: Είστε ένας διαφημιστής που θέλετε να διαφημίσετε προϊόντα και κρίνετε αναγκαίο να προβάλετε τις θετικές επιδράσεις της διαφήμισης στη σύγχρονη κοινωνία. Ποιες μεθόδους πειθούς θα χρησιμοποιούσατε για να πείσετε;


Ενδεικτικό Σχεδιάγραμμα

Πρόλογος

     Αγαπητοί μου,
ζούμε στον 21ο αιώνα, στον αιώνα της προόδου και της ανάπτυξης. Η στροφή της ανθρωπότητας είναι μια στροφή στην κατανάλωση, στην οικονομία της αγοράς. Έτσι ονομάζεται το οικονομικό σύστημα όπου ο καταναλωτής έχει να διαλέξει ανάμεσα σε πολλές δυνατότητες, αποφασίζει τι θα καταναλώσει και κατευθύνει την παραγωγή στο τι θα παράγει. Η διαφήμιση παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των δυνατοτήτων του καταναλωτή.

Κύριο Μέρος

Θετικές Επιδράσεις

Ø  Γνωστικοποιεί και πληροφορεί για τα τεχνολογικά επιτεύγματα, τα νέα προϊόντα και δίνει την ευκαιρία στον πολίτη να γνωρίσει και να επιλέξει το προϊόν του γούστου του.

Ø  Η διαφήμιση ψυχαγωγεί, σπάζει τη μονοτονία, αφήνει το μυαλό να πετάξει λίγο στη φαντασία και διαμορφώνει το χαρακτήρα του απαλλάσσοντας τον από σκοτούρες της ζωής.

Ø  Επιτυγχάνεται η ποιοτική βελτίωση των παραγόμενων προϊόντων λόγω του έντονου ανταγωνισμού. Συνεπώς επιλέγουμε τα προϊόντα ανάλογα με το γούστο μας.

Ø  Η διαφήμιση συμβάλλει στην εργοδότηση πολλών άνεργων και ενισχύει οικονομικά τα Μ.Μ.Ε. που την προβάλλουν. Ας μην ξεχνάμε ότι η διαφήμιση είναι κι αυτή μια επιστήμη.

Ø  Φέρνει το κοινό σε επαφή με διάφορα κοινωνικά προβλήματα όπως είναι τα ναρκωτικά, το AIDS, τα τροχαία ατυχήματα που αφυπνίζουν συνειδήσεις. Καλλιεργεί λοιπόν την κοινωνική συνείδηση και καθιστά το άτομο υπεύθυνο.

Ø  Η διαφήμιση προάγει και τον πολιτισμό γιατί μέσα από τις αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις στέλλονται διάφορα μηνύματα.

Ø  Μειώνονται οι τιμές επειδή η κατανάλωση αυξάνεται και επειδή το κόστος της διαφήμισης είναι χαμηλότερο από το κόστος που έχουν οι προσωπικές πωλήσεις.

Ø  Δημιουργούνται κίνητρα για παραγωγή νέων αγαθών, για πρωτοτυπία και καινοτομία, καλλιεργείται η καλαισθησία.


Επίλογος

   Επομένως κύριες και κύριοι, η διαφήμιση στις μέρες μας συνδέεται άμεσα με την αγορά και την κατανάλωση. Η αξία της αναμφισβήτητα είναι κοινωνική, αρκεί να διέπεται από το πνεύμα της λογικής, της καλαισθησίας και της αλήθειας. Τότε μόνο μπορεί να συμβάλει στην ευρεία διακίνηση των αγαθών.










                              
                             

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου